Na ceste za dvojjazyčnosťou
13,00 €
Obsah a náhľad publikácie nájdete TU: On_the_Path_to_Bilingualism_2013
Vedecká monografia zaoberajúca sa informálnym a formálnym jazykovým vzdelávaním. Autorský kolektív zozbieral poznatky o problematike výučby cudzích jazykov u detí od ranného veku a uvádza kompletné výskumy naratívneho formátu prebiehajúce v zahraničí.
Autorky publikácie:
- Zlatica Jursová Zacharová,
- Lenka Sokolová,
- Gabriela Lojová,
- Zuzana Straková,
- Michaela Sepešiová,
- Sabine Pirchio,
- Ylenia Passiatore,
- Traute Taeschner
Grafická úprava: Giulia Francese
Vydavateľ: DITI, s.r.l. Roma, Italia, Edizione per Universita
Rok vydania: 2013
ISBN: 9 788888 677101
Počet strán monografie: 249
Recenzenti: Prof. PhDr. Eva Tandlichová, CSc., Doc, PhDr. Marian Groma, PhD., PhDr. Viera Diešková, CSc.
“Vyučovanie a učenie sa cudzích jazykov je v súčasnosti diskutovanou témou. Spolu s rastúcimi požiadavkami na ovládanie viacerých jazykov a súčasne klesajúcim vekom začiatku cudzojazyčného vzdelávania detí sa zvyšujú aj nároky na kvalitu a efektivitu tohto vzdelávania. Táto medzinárodná vedecká monografia je zameraná na aktuálne otázky stávania sa dvojjazyčným. Autorky analyzujú jazykovú akvizíciu od informálneho osvojovania si materinského a druhého jazyka až po možnosti formálneho učenia sa cudzieho jazyka v materskej a základnej škole. Zaoberajú sa rôznymi psychologickými, spoločenskými a vzdelávacími aspektmi dvojjazyčnosti a ich snahy o kritické zhodnotenie tejto problematiky viedli k hĺbkovej analýze dvoch metodických rámcov cudzojazyčného vzdelávania, ktoré vychádzajú z psychologických princípov prirodzeného osvojovania si jazyka (metóda naratívneho formátu a obsahovo a jazykovo integrovaného vyučovania). Analýzy autoriek naznačujú, že práve metodické prístupy, ktoré rešpektujú vývinové špecifiká a odvíjajú sa od konceptu prirodzeného osvojovania jazyka v zmysluplnom kultúrnom kontexte sú pre rané cudzojazyčné vzdelávanie najvhodnejšie.
Monografia je určená vedeckým pracovníkom, odborníkom a odborníčkam v oblasti psycholingvistiky, lingvodidaktiky, psychológie a predprimárnej a primárnej edukácie. Veríme, že predkladaný text založený na najnovších vedeckých zisteniach i originálnych výskumoch autoriek bude plnohodnotným príspevkom do vedeckých diskusií o ranej cudzojazyčnej výchove a vzdelávaní.” str. 231
29 na sklade
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.